dijous, 8 de novembre del 2012

CONFERÈNCIES

Conferència al CosmoCaixa

Vam assistir a una conferència sobre les TIC.

En primer lloc Miguel Àngel Prats, ens presentava l'ITworlEdu, un punt de trobada de la tecnologia al servei de l'educació.

La modernització del sector educatiu requereix la incorporació de les tecnologies a totes les seves activitats per anar-se adaptant més fàcilment als requisits canviants de la societat.

En segon lloc, va comparèixer Enrique Dans. Va parlar de com afecten les tecnologies sobre les persones, les empreses i la societat en conjunt.

Conferència Anna Pérez

Aquesta conferència s'ha realitzat a l'auditori de la universitat.
Anna Pérez, professora d'una escola del barri del Raval, ens ha parlat de les TAC i de ser mestre avui dia.
Començava dient que tenim una escola amb una estructura del s. XIX, professors del s. XX i alumnes del s. XXI, per tant una societat molt variada.
Es molt important el treball en equip, hem d'interactuar amb diferents fonts, comunicar-nos, crear, experimentar...

Els objectius educatius del mestre són:
-Crear
-Avaluar
-Analitzar
-Aplicar
-Comprendre
-Recordar

Les TAC permeten aquests objectius. També són una bona font de transmissió de la informació.

A més a més, comentava que és molt important que l'alumne sigui amo del seu propi treball. Hem de fer que es senti protagonista de la seva feina. D'aquesta manera es crea entusiasme, participació, interacció, creativitat..., en definitiva, un ambient de treball on s 'aprèn.


Taula rodona

Antics alumnes de la universitat, ara ja mestres, han vingut a fer una conferència a l'auditori.
Ens han donat alguns consells que ells creien que ens podran ser útils en un futur. Ha sigut molt interessant poder escoltar les diferents experiències de cadascun dels ex-alumnes.


Conferència Jaume Cela

En Jaume Cela ens ha parlat del "mestre del futur". Una conferència molt interessant i profitosa.
Deia que aquest mestre no sabem com serà. Educar és una ventura, no està programat. Formarem part d'una aventura i en aquesta formarem i ajudarem a créixer a un grup de nens.
Per crear el nostre futur cal: inventiva, capacitat de crear coses d'una altra manera...


Va comentar les característiques que te la societat avui dia:

-Vivim en una societat molt accelerada en la que els equips docents (davant d'aquesta situació) hem de saber concretar el currículum de cada criatura. No serà el mateix currículum el d'un nen de preescolar que el d'un nen que estigui cursant la ESO.

Hem de deixar que els nens siguin infants, un nen necessita jugar. Els hi hem de proporcionar espais de joc on puguin crear i recrear el món.

-La diversificació de les institucions. Les noves tecnologies han canviat la mirada del món.

-La immigració (ara de baixa a causa de la crisi), també ens ha aportat maneres diferents de veure el món.

-La crisi de l'estat de benestar i del món del treball, la qual afecta a l'educació. Hem de lluitar perquè aquesta crisi afecti el menys possible.


També va fer esment dels elements que han d'aparèixer a qualsevol acció educativa.

ACOLLIR. Acollim a les criatures, les novetats que aporta, amb totes les ves característiques.

MOSTRAR. Mostrar la realitat del món tal i com és, en la seva totalitat.

ACOMPANYAR. Acompanyem els alumnes al descobriment del món.

DONAR estabilitat emocional. El nen ha de tenir el convenciment de que el mestre se l'estima ---> Relacions solides, ben fonamentades.

MOTIVAR. Desvetllar la sed de coneixement en els nostres alumnes. Motivar el coneixement en els alumnes dels temes importants, que creiem que han de saber per enfrontar-se a la societat. Crear espais motivadors.

SABER ESCOLTAR. Escoltar per interpretar el que veritablement ens estan demanant.

Escoltar vol dir refer la nostra experiència a través de la de l'altre. Hem d'estar atents al que diu, no al que creiem  que està dient.

AJUDAR A PREGUNTAR.

DONAR AUTONOMIA. Ajudar a que els alumnes puguin dissenyar el seu camí. Llibertat d'elecció, que cadascú dissenyi el seu projecte.

RESPONSABILITAT. Llibertat d'escollir però sempre sent responsables.

OBRIR PORTES. Estar obert a totes les experiències del món.

NO MALMETRE l'autoestima d'un alumne. A un alumne se li ha de dir en gran part el que fa bé.

SABER ESPERAR, confiar en l'alumne.

TENIR SENTIT DE L'HUMOR.


Conclusions de les conferències:


En primer lloc, respecte les TAC, crec que són imprescindibles a la societat actual i, per tant, també a l'escola. Ofereixen noves possibilitats, noves fonts d'informació, molt positives tant pel mestre com per l'alumne.

Permeten a l'alumne crear, analitzar, interaccionar, captar, processar... i moltes més activitats.
L'escola s'ha d'adaptar a la societat actual, la qual està en un constant canvi accelerat.

En segon lloc, pel que fa a la funció del mestre, aquest ha de ser molt conscient del seu paper. Ha de saber escoltar als alumnes, acompanyar-los i ajudar-los a créixer, a construir el seu camí. Un mestre ha de despertar curiositat i ganes d'aprendre en els seus alumnes, ha de crear un ambient motivador.

Per finalitzar, adjunto una expressió d' Angeleta Ferrer i Sensat que m'agrada molt i trobo molt encertada:


"L'educació és més obra d'amor que de ciència, i no hi ha res tan difícil i interessant com descobrir i formar la persona humana."



Maria :)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada